Handelsbetingelser
Bestilling
Alle beløb på www.thecozysheep.dk er angivet i danske kroner og er inkl. moms. Som udgangspunkt er alle de varer du ser på vores webshop på lager og klar til at blive afsendt. Dog tages der forbehold for fejl i lagersystemet, tastefejl på hjemmesiden samt eventuelle prisændringer.
Du har mulighed for at betale med Visa/Dankort, Mastercard eller MobilePay.
Når du handler hos The Cozy Sheep krypteres alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS. Hverken vi - eller nogen som helst andre - har altså mulighed for at se de data der udveksles, og det er således udelukkende PBS, der har adgang til data vedrørende betalingen.
Når du har færdiggjort din bestilling, vil du modtage en bekræftelsesmail med de informationer du har givet os, mhp levering af pakken, samt en oversigt over det bestilte. Hvis du ikke har modtaget en bestillingsbekræftelse fra os inden for 1 time, bedes du tjekke din spam- og reklamepost, og hvis den heller ikke findes der, bedes du skrive til os på kundeservice@thecozysheep.dk.
Levering
Når du bestiller fra vores webshop, pakker og sender vi altid din ordre så hurtigt som muligt. Den normale leveringstid er 1-2 hverdage efter ordren er afgivet. Vær opmærksom på at der i forbindelse med helligdage og ferier (f.eks. jul og påske) kan forekomme lidt længere leveringstider.
Alle pakker sendes med GLS, og du har mulighed for at vælge mellem levering til nærmeste pakkeshop og hjemmelevering. Ved valg af hjemmelevering anbefaler vi, at du opretter en flexleveringsordning via GLS’ hjemmeside, som giver GLS tilladelse til at sætte pakken et aftalt sted, såfremt du ikke er der til at tage imod den.
Fortrydelse og 100 dages returret
Hvis du fortryder dit køb, f.eks. fordi størrelsen, pasformen eller farven på varen ikke passer dig, kan alle varer frit returneres inden for 100 dage efter modtagelse. For at returnere en vare skal den være i samme stand som ved modtagelsen. Dvs. at du gerne må pakke varen ud og prøve den, men den må ikke tages i egentlig brug.
Hvis du ønsker at returnere en eller flere varer, skal du registrere din returnering i vores returportal og følge instruktionerne. Herunder skal du udfylde bl.a. årsag til returnering og om du ønsker penge retur eller ombytte af varen. Når returinformationerne er udfyldt i returportalen, vil du få mulighed for at købe en GLS returlabel.
Hvis ikke du ønsker at benytte dig af vores GLS returlabel, har du også mulighed for at returnere på din egen foretrukne måde. Bare være opmærksom på at alle pakker skal sendes med omdeling / til erhverv og at vi ikke har mulighed for at modtage pakker sendt med DAO.
Vores returadresse er:
The Cozy Sheep
Elmegårdsvej 14
8361 Hasselager
Ombytning
Når du opretter en retursag via vores returportal, kan du vælge om du ønsker pengene retur eller en ombytning af varen. Hvis du vælger ombytning, vil den vare du ønsker at ombytte til blive sendt snarest - og senest 3 dage - efter vi har modtaget returpakken. Levering af den ombyttede vare er gratis og lige som beskrevet ovenfor, har du 100 dage til at få ombyttet en vare fra du modtog den.
Så længe varen er svarende til - eller under - prisen på den returnerede vare, ombytter vi gerne og tilbagebetaler et eventuelt restbeløb til det betalingskort, som blev brugt ved det oprindelige køb. Hvis du har valgt en dyrere vare til ombytte, tilbagebetaler vi det fulde beløb for den returnerede vare, da vi i så fald ikke vil kunne ombytte varen. Det samme gør sig gældende, hvis der er valgt ombytte til en vare vi ikke har på lager.
Vi kan IKKE tilbagebetale penge kontant eller til andre betalingskort, end det der blev brugt ved den oprindelige bestilling.
Reklamation
Når du handler på thecozysheep.dk, har du 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Reklamationsretten omfatter fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker hverken almindelig slitage eller skader opstået som følge af forkert brug, ringe vedligeholdelse eller vold.
Når du modtager dine varer, bør du altid undersøge dem for eventuelle fejl og mangler, og meddele os disse, indenfor rimelig tid. Hvis der reklameres inden for to måneder efter, at fejlen/manglen er opdaget, vil reklamationen altid blive betragtet som rettidig.
Hvis varen ved levering er i stykker eller har andre typer fejl, kan vi enten bytte den til en ny vare eller kreditere hele, eller en del af købsprisen.
Hvis du ønsker at benytte din reklamationsret, skal du sende en e-mail til kundeservice@thecozysheep.dk med dit ordrenummer, årsagen til reklamationen samt billeddokumentation.
Rabatkoder og Cozy+ kundeklub
I kampagneperioder, har du mulighed for at få et par gratis uldstrømper med på din ordre, hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev. Det er dog vigtigt, at du selv er opmærksom på at vælge størrelse og lægge de ønskede strømper i kurven. Hvis ikke du kan se den mulighed på webshoppen, får du også en email i forbindelse med tilmelding, indeholdende et link du kan bruge til at føje strømperne til kurven.
Hvis ikke strømperne er tilføjet kurven sendes de IKKE automatisk med, selvom du har tilmeldt dig nyhedsbrevet. Vi har desværre ikke mulighed for at eftersende strømperne separat, men det link du har modtaget i indbakken har ingen udløbsdato, så det kan sagtens bruges næste gang du handler hos os.
Ved tilmelding til vores kundeklub, Cozy+, vil du modtage e-mails med særlige tilbud, rabatkoder samt få muligheden for at optjene point i forbindelse med køb, som bl.a. kan udløse fordele på dine kommende køb.